Amstellanddag 13e editie op zondag 02 juni 2019

Kerkviering: Aanvang om 09.30uur, afsluiting om 10.30uur.
Bezichting kerk: De kerk is vrij toegankelijk voor bezichtiging vanaf 11.00uur. Geinteresseerden kunnen deelnemen aan rondleidingen welke worden verzorgd door Stichting Vrienden van de Urbanuskerk.
Toren beklimmen: De kerktoren kan worden beklommen tot uiterlijk 16.30uur en geeft een prachtig uitzicht over het dorp Nes, de Ronde Hoep en de Bovenkerker polder. Het beklimmen van de toren is geheel op eigen risico en is niet geschikt voor kinderen onder 1.35m lengte en alleen voor goede klimmers i.v.m. toegankelijkheid via een ladder. Geen last van hoogtevrees en goede schoenen zijn een aanrader. Kosten bedragen 2 euro pp welke ten goede komt aan het onderhoud van de glas in lood ramen van het priesterkoor.
Saartje en haar keuken: Als klap op de vuurpijl brengt de Stichting Vrienden van de Urbanus ook de oude historische keuken onder in de pastorie (zie foto hier onder) weer tot leven. U bent van harte uitgenodigd de originele keuken, die al meerdere malen decor was voor filmopnames, te komen bewonderen. Saartje serveert op het terras achter de pastorie geheel in stijl ouderwetse drankjes en lekkernijen waaronder ranja, Exota, een advocaatje en cake of ijs met aardbeien en slagroom. Omdat de weersvoorspellingen aangeven dat het erg warm wordt zijn er natuurlijk ook Raketjes verkrijgbaar. Bezichtiging van de keuken is gratis, consumpties tegen betaling. De opbrengsten daarvan komen geheel ten goede aan komende werkzaamheden aan het priesterkoor.

Dat wordt smullen! Graag tot zondag!